Artikel: Consumenten verzamelen inspiratie en informatie offline

Ondanks dat het verzamelen van online inspiratie en informatie onder consumenten toeneemt, is er zeker nog een groep die zich veelal offline oriënteert. Minimaal 69% van de consumenten zoekt offline inspiratie of informatie.

Inspiratie en informatie

De grootste groep consumenten (55%) doet zowel online als offline inspiratie op voor de complete badkamer. Een aantal consumenten zoekt enkel online naar inspiratie (29%) en 16% van de consumenten doet alleen offline inspiratie op.

Om informatie te verzamelen over de badkamer zoekt de meerderheid van de consumenten (56%) on- en offline. Bijna een derde (30%) zoekt alleen online en 13% verzamelt alleen offline informatie.

Belangrijkste kanaal

De populairste manier om offline inspiratie of informatie op te doen is tijdens een winkelbezoek (66%) of via een verkoper in de winkel (60%). Brochures en folders zijn met 41% ook een belangrijke offline informatiebron. Professionals (21%), tijdschriften (16%) en tv-programma’s (16%) worden door sommigen tevens gebruikt.

Het winkelbezoek blijkt dus het populairst te zijn. Maar bij welke winkels doen consumenten dan inspiratie en informatie op? Hieronder de top 3 van belangrijkste sanitairspeciaalzaken en bouwmarkten, want deze blijken het vaakst bezocht te worden. Sanitairgroothandels en bouwmaterialenhandels worden aanzienlijk minder vaak bezocht. 

Sanitairspeciaalzaak

  1. Brugman (24%)
  2. Sanidirect (20%
  3. Sanidump (19%

Bouwmarkt

  1. Gamma (23%)
  2. Hornbach (20%)
  3. Praxis (20%)

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde artikelen