Artikel: Online oriëntatie voor de aankoop van een nieuwe badkamer

Zowel online als offline kunnen consumenten inspiratie opdoen wanneer zij hun badkamer gaan verbouwen. In dit artikel zoomen we in op de online-kant. Welke online tools en websites vinden consumenten waardevol in het oriëntatieproces voor een nieuwe badkamer?

Online oriënteren

Gedurende de klantreis worden zowel online- als offlinebronnen gebruikt om inspiratie en informatie te verzamelen. Echter vinden veel consumenten het aanbod aan websites overweldigend en kunnen zij hierdoor moeilijk keuzes maken. In de oriëntatiefase zijn er verschillende onderdelen van de website die waardevol voor de verbouwing van de badkamer. Stappenplannen die ervoor zorgen dat je niets over het hoofd ziet, zijn volgens consumenten het meest waardevol (42%). Een rekentool waarmee je kunt uitrekenen wat de verbouwing ongeveer gaat kosten is volgens 35% van de consumenten waardevol. Een bijna even grote groep consumenten (34%) vindt een 3D-rekentool waarmee je een ontwerp kunt maken waardevol tijdens de oriëntatiefase van de verbouwing van de badkamer. Iets minder dan een derde (30%) hecht waarde aan eerlijke, bruikbare adviezen over materialen en andere opties. Een kleiner deel van de consumenten ziet waarde in slimme oplossingen voor alledaagse problemen (23%), een overzicht van de beste winkels bij hen in de buurt en webshops (23%) en links naar een brede selectie van merken en winkels (20%).

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.