Deelrapport: 50 plussers

In het onderzoek ‘Spetterend Sanitair 2025’ staat onder andere het onderwerp ‘wensen en behoeften van 50-plussers’ centraal. Deze doelgroep is interessant voor de sanitairbranche, omdat deze groep in aandeel groeit en daarnaast ook vaak vermogen bezit. Belangrijke onderdelen binnen dit thema zijn aangepast sanitair en het communiceren met 50-plussers. Preventieve woningaanpassingen verkopen aan 50-plussers is een kunst op zich. Het is namelijk een onderwerp waar de 50-plusser veelal niet mee geconfronteerd wenst te worden. Het blijkt onder andere dat ‘gemakssanitair’ een betere term is om aangepast sanitair aan de man te brengen. Opvallend is ook dat een gesprek over aangepast sanitair nog maar weinig wordt aangegaan door verkopers. In de praktijk blijkt dit gesprek enorm mee te vallen. Bij de verkoop van een badkamer ervaart 83% van de verkopers namelijk dat gesprekken met 50-plussers (zeer) gemakkelijk zijn.

Lees hier het rapport over de 50 plussers

Download

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde artikelen