Deelrapport: De klantreis

In het onderzoek ‘Spetterend Sanitair 2025’ is onder andere aandacht voor de klantreis die consumenten maken wanneer zij een badkamer aanschaffen. Deze klantreis is een belangrijk gegeven voor organisaties. Aan de hand van de klantreis kunnen zij hun klanten bereiken op de momenten waarop beslissingen het meest beïnvloed kunnen worden. In het onderzoek wordt onder andere stilgestaan bij waar consumenten zich bevinden en wat zij belangrijk vinden in de klantreis tijdens de aankoop van een badkamer. Het blijkt onder andere dat esthetiek (77%) en comfort (77%) de belangrijkste aanleidingen zijn om plannen voor een nieuwe badkamer te maken. De meeste consumenten verzamelen informatie en inspiratie zowel off- als online. Minimaal 84% heeft online gezocht. Het type pagina dat het meest en als eerste bezocht wordt, is die van de sanitairspeciaalzaak (53%). Daarna volgt de pagina van de bouwmarkt met 37%.

Lees hier het deelrapport over de klantreis

Download

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde artikelen