Persbericht: ‘Consumenten verkiezen comfort boven duurzaamheid bij sanitairproducten’

Bij de aankoop van een badkamer of badkamerproducten is de mate van comfort doorslaggevender (57%) dan duurzaamheid (43%). Dat is opmerkelijk omdat een meerderheid (58%) van de consumenten het belangrijk vindt dat fabrikanten aangeven hoe duurzaam hun producten zijn. Dat blijkt uit onderzoek onder consumenten door USP Marketing Consultancy. Dit onderzoek, ‘Spetterend Sanitair 2025’, is onderdeel van een grootschalig onderzoek in opdracht van Stichting Verwarming en Sanitair. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd op een gelijknamig afsluitend congres op 29 oktober 2019 waar de leden van de stichting een laatste keer samenkomen.

Duurzaamheid versus comfort

Consumenten is gevraagd hoe belangrijk zij het vinden dat sanitairfabrikanten bij hun producten aangeven hoe duurzaam hun producten zijn. Slechts een op de tien consumenten zegt dit niet belangrijk te vinden, terwijl 58% dit wel belangrijk tot zeer belangrijk vindt. Toch is de mate van comfort doorslaggevender dan de mate van duurzaamheid bij de aankoop van een badkamer of badkamerproducten. Voor 57% van de consumenten is comfort de doorslaggevende factor bij de aankoop, terwijl 43% juist kiest voor duurzaamheid.

Spetterend Sanitair 2025

Deze bevindingen komen uit onderzoek van USP Marketing Consultancy. ‘Spetterend Sanitair 2025’ is de naam van dit uitgebreide onderzoek naar de toekomstige ontwikkelingen in de sanitairbranche. Relevante thema’s, zoals de energietransitie en trends in sanitair komen aan bod. Dit onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Stichting Verwarming en Sanitair. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd op het gelijknamige congres op 29 oktober 2019 in Mereveld in Utrecht, de plaats waar alle schakels uit de bedrijfskolom van sanitair elkaar weer ontmoeten. Partijen die zich bezighouden met sanitair worden uitgenodigd op dit gratis evenement. Het congres wordt verder ingevuld met interessante informatie over de toekomst door middel van verschillende presentaties, waaronder een door Jan-Paul Schop, directeur van USP Marketing Consultancy.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Gerelateerde artikelen